Det sjunker sakta in…

… att jag faktiskt jobbar som läkare nu.

Jag stämplar in på morgonen, stämplar ut på eftermiddagen och tiden däremellan försöker jag att göra lite nytta. Än så länge är arbetsbelastningen inte skyhög, de tar hänsyn till att man är ny men det känns ändå som att man åstadkommer en del. Det är praktiskt taget vi underläkare som sköter avdelningen. Idag har jag skrivit ut patienter, ordinerat läkemedel, skrivit sjukintyg till försäkringskassan (how exciting, haha…) och faktiskt tagit ett arteriellt blodprov!

Det som verkligen fick mig att hajja till var dock detta:

20120725-210002.jpg
Idag suddades de gamla läkarnamnen ut, och jag o Linn fick våra namn på dörren:)

Då är det väl på riktigt?

Fast vi sitter inte bara på expeditionen på avdelningen… Idag smög vi oss ner på akuten och utforskade ögon- och öronundersökningsrummen och övade på varandra, inför eventuella akutpatienter.

20120725-212034.jpg
De berömda Frenzelglasögonen. Används för att diagnosticera yrsel…

Träningen häruppe går det däremot rätt trögt med. Har knappt gjort en rygghävning sedan i söndags!! Simhallen och gymet i Gällivare är stängd till den 12e augusti. Suck. Har inte vågat cykelträna ute heller, folk kör som absoluta galningar i minst 130km/h på alla landsvägar!

Idag kände jag dock att det var på tiden att utforska kulvertarna i källaren i jakt på det sjukhusgym som jag hört talas om… Efter en del irrande hittade jag det och fann ett helt OK litet gym, med några maskiner och en halvplatt pilatesboll, hehe. Drömmer söta drömmar om Västertorpshallen, som nu framstår som ett high-tech gym… Körde iaf ett kort pass i benmaskinerna, smått omotiverad, (och hungrig!) Det var jag och de andra underläkargrabbarna som tränade, hehe, ännu ett tillfälle att lära känna folk!

Nu vet jag i alla fall att det där gymet finns, och imorrn kanske jag testar den lilla motionscykeln…

7 reaktion på “Det sjunker sakta in…”

  1. Vilken häftig känsla att se sitt namn så där! Det är verkligen på riktigt!!! =)
    Håller med om att träningen måste vara ett perfekt sätt att lära känna folk på !! Perfekt iaf med ett gym på arbetsplatsen!
    =)

    1. Haha, västgötskan: De flesta rutinerade läkare gör inget annat än nytta hela dagarna, hehe. Men de första dagarna kämpar man för att inte göra fel, och samtidigt inte vara för ”jobbig” och ställa sjukt mkt frågor…:)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *