Risigt läge

Faaaaeeeen.

Efter cykelturen from hell igårkväll är min mobiltelefon mer eller mindre död. Det började med ösregn (ca 10 minuter in i passet) och ösregnet ackompanjerades snart med uselt humör. Regnet och det usla humöret fick strax sällskap av motvind och noll motivation. Tillslut var jag så jäkla sur och seg att jag knappt iddes trampa runt pedalerna. Ville bara sätta mig i vägkanten och tjura…

Och väl hemma toppades den fantastiska turen med att min iPhone blivit fullkomligt dränkt av fukten i jackfickan. How fabulous!!!

Alldeles för sent fick jag reda på att man ska stänga av telefonen direkt när den blivit vattenskadad och ta ut simkortet. Allt för att begränsa skadan. Ett annat tips var även att lägga mobilen i en påse torrt ris för att dra ut fukten. Kanske är det sådant man borde ha koll på? Jubelidioten här lät istället telefonen vara på och såg den sakta självdö, tills skärmen var helt mörk. Hela natten fick den vara påslagen, så skadorna är nog irreversibla. Rest in peace älskade telefon. Imorse insåg jag mitt misstag och tog fram riset.

20120809-215729.jpg
Ett halvt dygn för sent hamnade telefonen i rispåsen. Jag hoppas på ett mirakel…

Jag känner mig naken.
Hur ska jag överleva utan en mobil?!

7 reaktion på “Risigt läge”

  1. Man blir verkligen ”handikappad” utan mobil. Men se det lite som en prövning och en utmaning. :-)

    Det är festligt det där med hur man tror man ska trivas/ inte trivas och så stämmer det inte.
    Jag är glad att du trivs men trist om vi inte hinner ses i helgen…:-(
    (När åker du tillbaks???)
    Och det där ”misstaget”. Du gjorde ditt bästa och det räcker. ALLA gör fel någon gång men långt ifrån alla inser eller ens erkänner det.
    Därmed menar jag INTE att du gjorde ”fel”. Bara att du inte ska döma dig själv så hårt. :-) KRAM

  2. Människan är verkligen konstigt anpassningsbar både till den ena och andra situationen.

    Jag räddade också min iphone med en påse ris för någon månad sen. Lät den ligga där några dygn och det verkar ha funkat. (Dock stängde jag av den och tog ut kortet genast, men den ville starta upp sig av sig självt)

  3. Ajaj, jag har verkligen förstått nu att jag kunde räddat den om jag agerat snabbare. Som det känns nu så tror jag att skadan är skedd… Telefonen ligger dock kvar i riset uppe i norr, medan jag for söderut!

    Funderar på att ta mig till typ Elgiganten imorrn och köpa en ny telefon kontant för sparpengarna…

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *