Insåg just att jag jobbade 55 timmar förra veckan. Flextid, övertid, jour på söndagkväll. Inte undra på att det känns som att jag inte gör annat än jobbar. Är det så här livet kommer att vara de närmaste åren?
Äntligen börjar dock semstertidernas ständiga facebook-uppdaterande att ebba ut. Medan jag har suttit inne på sjukan och ugglat har resten av sveriges befolkning uppenbarligen spenderat sin tid på playan, i en segelbåt, på en uteservering eller på en gräsmatta i solen. I alla fall om man ska lita på ovannämnda social-network sida. Suck. Varför går jag ens in och kollar när jag bara blir deprimerad? Men nu börjar så sakteliga statusar som: ”Åh nej, tillbaka till jobbet” att ta över. It’s about time, I say! Hehe…
Men det gäller att tajma sin lillalilla ledighet väl, och det gjorde jag verkligen den här helgen. Hela lördagen spenderade jag utomhus i solen (haaallelujah) och lagom till att jag klev på kvällsjouren i söndags kom spöregnet, som fortfarande höll i sig när jag cyklade till jobbet imorse vid 7-tiden. Att solen sken just den dagen som jag var ledig var faktiskt lite av ett mirakel. Bikinipremiär i Gällivare.
Jag kan förresten avslöja att jag hittat en simhall i ”grannbyn” Malmberget. Dubbel-hallelujah!. Och de har till och med en utomhuspool! Notera dock avsaknaden av trippel-hallelujah, den va nämligen typ 1.4m djup på djupaste stället. Synd! Lite för grund för wetvest, men jag kämpade på, det var ju så fint väder! Kvällen spenderades sen på Gällivares just nu populäraste uteställe Alla Tiders. Alla som ska gå ut går dit. Praktiskt.
Alla tiders uteservering. Mysigt! (ursäkta den usla bildkvalitén.)
Helgen tog i alla fall slut alldeles för fort. Och imorse var det upp kl 06.15 igen, inte kul efter att ha slutat 23.00. Kan avslöja att jag fått nypa mig själv både en och två gånger idag för att inte somna… Ah well. Ny vecka nya möjligheter. Och även ny förkylning samt ny (ännu tjurigare) överläkare.

OK, I admit. Man har i princip aldrig stetoskopet hängande runt halsen. Men det blir bra på bild:P
Men även om jag spenderar mycket tid på sjukhuset (och är piss-trött tidvis) så måste jag säga att jag trivs rätt bra med tillvaron. Det ÄR faktiskt roligt att jobba!:) Saknar dock min kära vapendragare Linn som åkt hem till Estocholmo…
Ps: Imorgon jobbar jag 7.30-23.00. (Urrrrk) Fråga mig imorrn vid tiotiden på kvällen hur mkt jag tycker om mitt jobb. När ögonen går i kors nere på akuten…


Omg vad längde!! Jag jobbar 10-14 😉
Vilka långa dagar! Och med det ansvaret ni har .. kan det vara bra tro !?
Kul du hittat en simhall att använda trots bristande djup.
VIlken härlig ledig helg du hade, ofta när man är ledig så är ju vädret inget vidare.
Jag började också jobba igår men känns ok! Som du sa 4 veckor gick allför fort, var ju inte längesen man gick på semester!
Hur länge ska du jobba däruppe? För det var väl ”sommarjobb” om jag minns rätt??
=)
haha syrran: vilken arbetsdag!;)
maria: Jag vet, och ändå får vi underläkare inte gå nattjourer. Det är jag glad för!
Vilken rivstart med jobbet. När allt är nytt tenderar det ju att vara väldigt uttröttande dessutom. Tur att du i övrigt verkar vara en så balanserad människa som pallar med!
Hehe! Skadeglädje är den enda sanna glädjen… 😉
Skippa fejjan och gör något du mår bra av i stället.
Och om jag inte missminner mig var du ledig hela tiden när jag knegade. 😉 (Och jag knegar redan igen!)
Och du, är det inte dax för lite löpning nu?
Och när åker du upp igen efter 08;a besöket i helgen?
Pisstrött är f.ö en perfekt beskrivning på just hur trött man kan vara efter ett pass på sjukan…. 😉
Liksom Ingmarie minns jag en lååång ledighet i början av sommaren
Men lite synd om dig kan det ju vara ändå. Särskilt med tjuriga överläkare – som kanske kan läsa bloggar och skärpa sig. Eller inte.
Håller med, okristligt långa arbetsdagar! Hur tänker de att ni ska kunna hålla er klara i skallen hela tiden!! Puh!!
Skön helg du haft!!
Haha, nej det är verkligen inte synd om mig!!;)
Jag är bara lite bitter över att in lediga tid regnade bort, hehe… Glad över att ha en solresa i okt att se fram emot!